piątek, 13 września 2013

Pokój dla Syrii

Witajcie!

Dziś chciałabym poruszyć temat, o którym ostatnio jest wszędzie głośno. Syria.
Nie będę opisywać tego, co tam się dzieje, bo nawet jeżeli nie oglądacie wiadomości i nie jesteście na bieżąco z polityką i sprawami 'ze świata', wiecie, co oznacza słowo wojna.
Owszem, media trąbią. Niestety, często subiektywnie i zachowawczo. Nie mnie oceniać decyzje i działania światowych 'mocarstw', jednak jeżeli mam możliwość przyczynienia się do zmiany - korzystam z niej. W związku z tym chciałabym wystosować do Was apel i chociaż trochę zwrócić na to Waszą uwagę.

Każdy z nas ma swoje życie - szkołę, studia, pracę, dom, dzieci. Pełno spraw 'na mieście', rachunków i swoich potrzeb i zachcianek. Jesteśmy ludźmi. Przyznaję się otwarcie do tego, że sama zapominam o potrzebujących. Zapominam, bo żyję swoimi sprawami, mam swoje problemy i obowiązki. Nie wynika to z mojej ignorancji czy egoizmu, bo to nie jestem ja. JA potrafię rozpłakać się na widok reklamy fundacji w telewizji, widząc upośledzone dziecko robi mi się strasznie przykro i mam poczucie, że jestem wobec niego w jakiś sposób nie fair, bo jestem zdrowa, mam wszystko, co jest mi potrzebne do życia i nie potrafię tego docenić. Wszystko dookoła staje się nagle takie błahe i kompletnie bez znaczenia. Mam wtedy poczucie ogromnego dyskomfortu i bezsilności. Jednak nie jesteśmy do końca bezsilni. Nikt nie każe nam rezygnować ze swojego życia i jego przyjemności na rzecz pomocy innym. Możemy sprawić, aby pomaganie stało się jego częścią. Wrzućmy coś do puszki, zamiast odmawiać z poirytowaniem. Kliknijmy na ten brzuszek. Wyślijmy sms'a. Przekażmy 1% podatku. Podpiszmy petycję. Oddajmy krew. Zarejestrujmy się w banku dawców szpiku. Jest tyle możliwości. Zwolnijmy trochę tempo i rozejrzyjmy się dookoła, być może trafimy na coś, co nie pozwoli nam przejść obojętnie. To nie jest tylko dawanie, ani wielkie poświęcanie się, w takich sytuacjach czerpiemy też coś dla siebie - stajemy się lepsi i łatwiej nam dostrzec to, co jest naprawdę ważne.


 Proszę Was o obejrzenie tego filmu:

http://www.smog.pl/wideo/57481/o_s_t_r_i_hades_o_wojnie_w_syrii_drastyczne_18


...i podpisanie petycji w tej sprawie:

http://www.change.org/petitions/nie-zawiedźcie-syrii

Na facebooku powstała strona "Pomoc dla Syrii" https://www.facebook.com/PomocdlaSyrii gdzie możecie dowiedzieć się o tym, jak pomóc w inny sposób. Istnieje również wiele fundacji i organizacji, takich jak chociażby Polska Akcja Humanitarna, czy Unicef, które działają w tej sprawie. Liczy się każda kwota, wybór należy do Was. Nie bądźmy obojętni.


Pozdrawiam,
Kasia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :).

Bardzo proszę o niedodawanie linków służących autopromocji w komentarzach, każdy tego typu wpis będzie usuwany.